וואטסאפ

עישון במתחמי האירועים

בלי ששמנו לב ישראל הפכה לאומה של מעשנים. לא מדובר בנתון שאפשר להתגאות בו גם מאחר וזה משקף אותנו ככאלו המזינים את גופם ברעל וככאלו אשר דואגים להתדרדרות ישירה ומודעת בבריאותם, והחמור מכל - הוא שמבלי לשים לב אנחנו דוגאים גם לזיהום האוויר ולנזקים עצומים לבית של כולנו: כדור הארץ.

בכל מקום אליו נפנה ולאן שלא נסתכל אנחנו ניתקל במעשנים: במקום העבודה, בצבא, במסדעות, בפאבים ובהמתנה לאוטובוס – בכל מקום תמיד יהיה את המעשן התורן. לפני כמה שנים גם יצא החוק האוסר על עישון במקומות סגורים וציבוריים אך מכאן ועד למזער את מספר המעשנים המרחק הוא גדול. מעשנים תמיד יהיו, סיגריות תמיד ימכרו ולא משנה כמה פרסומות נגד עישון ונזקיו יהיו, תמיד יהיו מעשנים. נשאלת השאלה האם באירוע כמו חתונה, שכל תכליתו הוא שמחה, האם נכון למנוע מהאורחים לעשן? מתחמי האירועים מתחלקים לכאלו שהינם גני אירועים פתוחים וכאלו שהם יותר אולמות אירועים והם סגורים. כאשר מדובר בגן אירועים סביר שמי שירצה לעשן יוכל לעשן, גם אם מדובר במקום ציבורי ויתכן שעלול להפריע לחלק מהנוכחים. הבעיה העיקרית ניצבת כאשר מדובר במתחם אירועים סגור – איך עלינו לפעול אז?

 

על פי החוק, מקום ציבורי וסגור הינו מקום שבו העישון אסור. מה קורה כאשר החתונה שלנו נערכת במקום שכזה? האם נאסור על האורחים לעשן בחתונה שלנו? הרי שישנה כאן בעיה קטנה. על פי הסטטיסטיקה לא תהיה חתונה שאין בה אף לא מעשן אחד ולכן תמיד יהיה הקונפליקט של האם להתיר עישון על רחבת הריקודים או לא. גם למתחמי האירועים הסגורים יש חלקים חיצוניים כמו מרפסות או רחבת קבלת הפנים ונקודת המוצא ההגיונית היא שכאשר אדם שמעשן חושק בסיגריה הוא יצא לעשן ויחזור בחזרה אל הרחבה, אך ידוכ לכל שהדברים בפועל לא קורים כך ושבלהט השמחה, האלכוהול והריקודים אנשים שולפים סיגריות ומעשנים בחופשיות למרות שהחוק לא מותיר זאת.

 

מעבר לכך שמדובר בגורם מפריע שיכול לפגוע בהנתאם של חלק מהאורחים שסולדים מעישון, הרי שגם בעל מתחם האירועים עלול לקבל קנס על כך שמעשנים בחלל הסגור. עם זאת, ידוע לכולנו שבחתונות מעשנים אורחים רבים, גם על רחבת הריקודים וגם סביב השולחנות אם כי מדובר במשהו פחותת שכיח ומאחר ומדובר בשולחן בו אוכלים שאר האורחים, אלו המעשנים נוטים לכבד ולא לעשן סביב השולחן. הסיטואציה של לעשן או לא הופכת קלה יותר כאשר מדובר בחתונה בטבע למשל, אז מדובר על שטחים פתוחים וכך כל סוגיית העישון מקבל פחות משקל ממה שהיא מקבלת כאשר מדובר על מתחם סגור.

 

אם לכם, באופן אישי העישון מפריע ואתם זוג שלא מעשן, תוכלו לציין זאת מראש בהזמנה לחתונה או בערב החתונה בעת שמחלקים את מספרי השולחנות, לבקש באופן אישי מהדיילות שיבקשו מהאורחים לא לעשן. איך שלא יהיה, נקווה שיהיה לכם אירוע שמבושם ברובו אם לא ככולו בניחוח אהבה.