וואטסאפ

שיק או מתנה לאירוע - מה כדאי?

אירוע החתונה הינו אירוע שגדוש בפרטים קטנים המרכיבים ביחד שלם גדול ובלתי נשכח. ההכנות לאירוע הגדול לוקחות לערך כחצי שנה ומדובר בחצי שנה של עבודה נונ-סטופ. החל בבחירת האולם, דרך המדידות וכלה בסינון קפדני של ספקים לאירוע. אנחנו כל כך עסוקים בלדאוג שכל פרט ופרט יהיו מדויקים וישבו במקומם ואפשר לומר שחלק נכבד מההכנות הוא עבור האורחים, ובאמת שפחות לנו. עד ערב החתונה עצמו, כנראה שאף זוג לא באמת חושב לעומק על הפרט הקטן הבא: המתנות לחתונה. קראו על חתונה בטבע או בגן אירועים.

 

מי מאיתנו לא אוהב מתנות? אין אחד כזה, ושמדובר במתנות שאנחנו מקבלים בחתונה, הרי שמדובר במתנות גדולות שמקבלים כמותן אך ורק בחתונה. אלו מאיתנו ברי המזל כנראה יקבלו מתנות בסדר גודל כזה גם לאחר מכן. האורחים שלכם בחתונה הינם האנשים הקרובים ביותר ללבכם: המשפחה והחברים. בדיוק בגלל שמדובר במעגל כל כך קרוב, אותם אורחים יפנקו אתכם במתנות גדולות ומפנקות שתזכרו לעוד הרבה שנים טובות. אז נכון שמקובל מאד לתת כסף כמתנה, אך גם תמיד יהיו אורחים שיביאו לכם כמתנת חתונה מתנה שאינה בדמות שיק.

 

שיק שמן או מתנה מלב אל לב?

מאחר וחתונה הינו אירוע שהעלות שלו אינה נמוכה כלל, האורחים נוהגים להביא עמם אל גן האירועים שיק שעתיד לכסות את עלות המנה שעלתה לזוג הצעיר. ברוב המקרים המתנות אכן מכסות את עלות האירוע ובמקרים רבים אף יוצאים בני הזוג עם רווח ועם סכום יפה להתחיל איתו את חיי הנישואים. עולה השאלה: האם מקובל להביא מתנה שאינה שיק? התשובה היא כן.

צריך לזכור שאת האורחים שלנו הזמנו על מנת שיחגגו עמנו את היום המאושר בחיינו ושמה שחשוב באמת ומה שנזכור לשנים הבאות הוא את הנוכחות שלהם איתנו באירוע ונזכור פחות את שלושת הספרות על השיק. המתנה היא פריבילגיה ומאד כייף לקבל אותה, אך חשוב לזכור לקבל כל מתנה באהבה ולהוקיר תודה על כל מתנה שבחרו להעניק לנו.

 

למה שיק?

הדעה הרווחת על כל הזוגות הצעירים בתמימות דעים ובקונצנזוס מושלם שהם היו שמחים לקבל שיק ולא מתנה, מהסיבה הפשוטה שהם היו רוצים לכסות את עלות האירוע. הטיעון הזה מאד הגיוני ולכן מוסכם על כולם לתת שיק. בנוסף, בעת שמקבלים שיק ישנה הפריבילגיה לעשות בכסף כרצוננו מבלי שכפו עלינו מתנה ספציפית שאולי תשמש אותנו ואולי לא. כך ששיק הינו מתנה בטוחה שתמיד מתקבלת בברכה.

 

למה מתנה?

קהל האורחים שבוחר להעניק מתנה לזוגות הצעירים הם דווקא הקהל המבוגר יותר, שרואה במתנה שנקנתה או שעברה בירושה ככזו בעלת ערך סנטימנטלי רב יותר מאשר להעניק שיק. חשוב לזכור שהמון פעמים מתנות מהסוג הזה לא ניתנות על מנת לחסוך עליכם, אלא להיפך, במקרים רבים שווי המתנה יהיה בעל ערך גבוה יותר מהשיק אותו תכננו אותם האורחים לתת לכם, והמתנה ניתנה אך ורק בעקבות השקפת העולם של אותם האורחים שרואים בשיק מתנה של לצאת מידי חובה ואילו במתנה שהם בחרו בעצמם ככזו בעלת ערך רב שבזכותה תזכרו אותם.