וואטסאפ

ראיון עם מעצבות שמלות כלה

שיחה צפופה עם מספר מעצבות מובילות שביססו את שמן בביצת החתונות וחתומות על שמלותיהן של עשרות כלות מרוצות

חלק גדול ובלתי נפרד מהנראות של החתונה הוא שמלת הכלה. הרי השמלה היא השיחה הכי מדוברת לפני החתונה, השיחה הכי מדוברת אחרי החתונה והאובייקט אליו נשואות כל העיינים בחתונה עצמה. שמלת הכלה הפכה להיות העיסוק המרכזי בהכנות שלפני החתונה וכמובן לכוכבת הערב ביחד עם החתן והכלה. בתור אורחים בחתונה אנחנו עדים רק לתוצר הסופי, אבל הדרך אל שמלת הכלה המושלמת לא קצרה בכלל וכוללת מספר פגישות עם המעצבת שלאחריהן מגיעות המדידות והתיקונים עד למראה המושלם עליו חלמה הכלה. למעצבות אלינור רבי, לי קודו ואליה וטין, לא משנה אם החלטתם להתחתן בים, אם הקונספט הוא חתונה בטבע, או שבסוף החלטתם על גן אירועים – יש לכל השאלות שלכן.

 

בנות, השאלה הראשונה שעולה לראשנו היא למה בחרתן דווקא במקצוע הזה?

אליה: אני הגעתי למקצוע מתוך הבנה שאני אוהבת עיצוב באופן כללי, ואופנה בפרט. התלבטתי אם לבחור בלימודי אומנות או לימודי אופנה והחלטתי ללכת לבסוף על לימודי העיצוב. זה נראה בעייני מדהים להתחיל מאפס,  מחומר פשוט לחלוטין וליצור איתו משהו שלימים יהיה בגד, זה מדהים אותי לחשוב על זה ובכלל על זה שאני יכולה לעשות את זה.

לי: בהתחלה עבדתי כשכירה בתחום עיצוב שמלות הכלה וגיליתי המון תשוקה ואהבה לכל הנוגע בזה והייתה לי תחושה שיש לי מה לתת ושאני יכולה לתת מעבר למה שאני נותנת. בערה בי בבטן התחושה שאני רוצה לעצב ליין  משלי ולהלביש כלות בסגנון שאני באופן אישי אוהבת ומתחברת אליו.

אלינור: אני הגעתי אל העולם הזה מתוך אהבה גדולה תוך שאני רואה מול עייני מטרה והיא לגרום לכך שהכלות שלי לא יראו כולן אותו הדבר. מאד מפריע לי לחשוב שאנחנו כנשים מאד שונות אחת מהשנייה אבל בתור כלות  אנחנו נראות דומות.

 

זכור לכן אירוע מיוחד שלכבדו עיצבתן?

אליה: אני עיצתי את שמלת הכלה לחברה הכי טובה שלי ולעצב לחברה הכי טובה זו חוויה מרגשת, מעצימה ועוצמתית. כמובן שגם עיצבתי את שמלת הכלה של אחותי וזה היה מרגש ביותר.

לי: אני עיצבתי את שמלת החתונה לאחותי שהיא בן האדם הקרוב אליי ביותר. לעצב עבורה שמלה היה עבורי הדבר הכי מרגש שיכולתי לדמיין.

אלינור: אני עיצבתי את שמלת הכלה לבת הדודה שלי שהיא אהובה עליי במיוחד, היא ממש כמו אחותי הקטנה. גדלנו ביחד וגם כיום אנחנו שכנות וחברות הכי טובות. היא הייתה שם תמיד בשבילי בתחילת דרכי כמעצבת ומאד  האמינה בי ופירגנה לי והכי התרגשתי בעולם להיות זו שמלבישה אותה לחתונה שלה ואפילו עיצבתי עבורה שתי שמלות.

 

עד כמה לדעתכן שמלה חשובה באירוע כמו חתונה?

אליה:  השמלה חשובה מאחר ולכלה היא חשובה. מבחינתה ששום לא דבר לא יעמוד, רק ששמלה תהיה לה. שמלת הכלה חשובה אבל אני כן קוראת להכנס לפרופורציות ושתזכרו שלהראות טבעית זה תמיד הכי יפה.

לי: לדעתי שמלת הכלה חשובה מאד, אם לא החשובה ביותר באירוע. כל העיניים של האורחים מופנים אל הכלה והיא הופכת להיות מרכז תשומת הלב ולכן חשובה שמלה שתתאפיין בתפירה טובה ושתיראה מושלמת.

אלינור: שמלת הכלה היא אחת הבחירות היותר חשובות שיש לעשות. כשאת בוחרת שמלה שאהבת, את מקרינה את זה לאורך כל האירוע וחשים שאת מרגישה בנוח עם עצמך. כשאומרים ששלמה זה "רק לכמה שעות" אני מיד  מתקנת ואומרת שזה לכל החיים.

 

איך הייתן מתארות את שמלת החלומות שלכן בשלוש מילים?

אליה: שונה, נוחה, חלומית.

לי: נוחה, אופנתית, חדשה.

אלינור: מגניבה, שיקית, עדכנית.